شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-11
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 37216 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ | ارسال توسط :
58 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ داده‌ها در این مکعب‌ها ایمن شده‌اند و با استفاده از فناوری بلاک‌چین بر روی زمین تأیید خواهد شد. این اتفاق بار دیگر اهمیت فناوری بلاک‌چین را بازگو می‌کند که چگونه این فناوری می‌تواند در همه امور مورد استفاده قرار ‌گیرد تا هیچ‌چیز تغییر نکند و تقلب در آن صورت نگیرد. اگر […]

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ داده‌ها در این مکعب‌ها ایمن شده‌اند و با استفاده از فناوری بلاک‌چین بر روی زمین تأیید خواهد شد.

این اتفاق بار دیگر اهمیت فناوری بلاک‌چین را بازگو می‌کند که چگونه این فناوری می‌تواند در همه امور مورد استفاده قرار ‌گیرد تا هیچ‌چیز تغییر نکند و تقلب در آن صورت نگیرد.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، فناوری بلاک‌چین یک‌بار برای همیشه و به‌طور غیرقابل تغییر تأیید می‌کند که ناسا دومین ماموریت فرود انسان به ماه با فضاپیما آرتمیس۳ در سال ۲۰۲۵ را با موفقیت به اتمام رسانده است.

Picture2

ماموریت آرتمیس ناسا قرار است با پرتاب آرتمیس۲ در نوامبر ۲۰۲۴ وارد مرحله دوم خود شود، این ماموریت با چهار فضانورد زمین را ترک کرده، به دور ماه می‌چرخند و سپس به زمین باز می‌گردند.

این نخستین عملیات برنامه‌ریزی شده خارج از مدار پایینی زمین از زمان پرواز آپولو ۱۷ در سال ۱۹۷۲ است.

جالب است بدانید، نام آرتمیس از آرتمیس (Artemisia) بانوی دریانوردی که در دومین حمله خشایارشا به یونان به‌عنوان دریاسالار وی جنگید گرفته شده‌است.

به‌عنوان یکی از بسیار ماموریت‌های علمی که در طول سفرهای آرتمیس انجام می‌شود، ناسا به کمک یک استارت‌آپ محاسباتی مستقر در فلوریدا سیستم‌های ذخیره‌سازی طولانی‌مدت ماه که به انرژی خورشیدی متکی هستند و برای راه‌اندازی نیازی به زیرساخت‌های اضافی ندارند را فعال می‌کند.

به عنوان یک عمل جالب از ماهیت تغییر ناپذیر بلاک‌چین، هر فضانوردی که در آینده بر روی ماه فرود می‌آید می‌تواند از مکعب‌های داده برای بررسی ماه استفاده کند.

 تعامل فضانوردان را می‌توان از طریق زنجیره بلوکی تأیید کرد و ظاهراً هر‌گونه تئوری توطئه در مورد فرود بعدی روی ماه می‌تواند فوراً از بین برود.

در مصاحبه ای با بی‌بی‌سی، رئیس نوآوری ناسا گفت برای ناسا بسیار سخت است که این تصور را که شش فضانورد بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ روی ماه فرود آمدند توسط مردم به سخره گرفته شود.

اگرچه بلاک چین ممکن است نتواند نظریه‌پردازان توطئه را در مورد تصورات مربوط به فرود روی ماه در قرن بیستم را توجیه کند، اما می‌تواند به‌عنوان یک ثبت کننده غیرقابل انکار برای انسان‌های بعدی که سطح ماه را لمس می‌کنند، عمل کند.

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 37216 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید