جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 34997 |
تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ | ارسال توسط :
407 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

آقای سیدمجتبی خیام‌نکویی در دومین دوره آموزشی جذب نخبگان گفت: انقلاب بهره‌وری در کشور با تربیت کشاورزان آینده و استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش کشاورزی امکان‌پذیر است. او بر بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در مسیر دانش‌بنیان شدن و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور تاکید کرد و افزود: تحقق امنیت غذایی […]

آقای سیدمجتبی خیام‌نکویی در دومین دوره آموزشی جذب نخبگان گفت: انقلاب بهره‌وری در کشور با تربیت کشاورزان آینده و استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش کشاورزی امکان‌پذیر است.

او بر بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در مسیر دانش‌بنیان شدن و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور تاکید کرد و افزود: تحقق امنیت غذایی در کشور نیازمند دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی است و ارتقای بهره‌وری کیفی و کمی محصولات کشاورزی از اهداف اصلی این فرایند محسوب می‌شود.

رئیس سازمان تات به تغییرات چشمگیر تولیدات کشاورزی پس از انقلاب ناشی از رسوخ دانش و فناوری اشاره کرد و گفت: در طول ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب تولید بخش کشاورزی در کشور ما ۵ برابر شده و امروز تولیدات در این بخش به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

او حدود ۴۰ درصد افزایش تولیدات بخش کشاورزی را ناشی از افزایش سطح زیر کشت اعلام کرد و گفت: نقش رسوخ دانش و فناوری در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، به طوری که ۶۰ درصد افزایش تولیدات کشاورزی مربوط به این حوزه است.

خیام‌نکویی گفت: با توجه به اهمیت بی‌بدیل بخش کشاورزی در تأمین امنیت پایدار غذایی، سلامت و کاهش وابستگی به خارج از کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نخبگان در رونق این بخش می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 34997 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید