دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 29043 |
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ | ارسال توسط :
60 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد۲۴-رکود معاملات مسکن در تهران باعث افت قیمت‌های پیشنهادی شده و جنوب پایتخت نیز از این رکود بی‌نصیب نمانده است. افت قدرت خرید باعث شده تا رکود خرید و فروش آپارتمان‌های بزرگ، سنگین‌تر از واحدهای کوچک باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد با بودجه خرید یک آپارتمان کوچک در شمال و مرکز تهران می‌توان در جنوب شهر، […]

نرخ مسکن در جنوب تهران

اقتصاد۲۴-رکود معاملات مسکن در تهران باعث افت قیمت‌های پیشنهادی شده و جنوب پایتخت نیز از این رکود بی‌نصیب نمانده است. افت قدرت خرید باعث شده تا رکود خرید و فروش آپارتمان‌های بزرگ، سنگین‌تر از واحدهای کوچک باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با بودجه خرید یک آپارتمان کوچک در شمال و مرکز تهران می‌توان در جنوب شهر، واحد بالای ۱۰۰ متر خریداری کرد.

به دلیل خوش‌فروش بودن واحدهای کوچک معمولا نرخ هر متر مربع از واحدهای بزرگ متراژ، کمتر از آپارتمان‌های کوچک است. اما به نظر می‌رسد در جنوب پایتخت به دلیل کمبود عرضه آپارتمان بزرگ این قاعده کلی چندان محسوس نیست.

در سال های اخیر به دلیل نوسانات قیمت مسکن شاهد نوعی کوچ طبقاتی در تهران هستیم. در این فرآیند بسیاری از مستاجران از شمال به مرکز تهران،، از مرکز به جنوب و از جنوب به حومه پایتخت رفته‌اند. یکی از نتایج این مساله، افزایش تقاضا برای سکونت در واحدهای بالای ۱۰۰ متر در جنوب تهران است؛ در حالی که با کمبود عرضه در این گروه متراژی مواجهیم.

نرخ مسکن در جنوب تهران

منبع: ایسنا

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 29043 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید