دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 10155 |
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ | ارسال توسط :
42 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی فوق العاده شرکت جنرال مکانیک با حضور ۸۳ درصدی سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای سلیمان بیگی برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید: هدف از انجام افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج […]

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی فوق العاده شرکت جنرال مکانیک با حضور ۸۳ درصدی سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای سلیمان بیگی برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف از انجام افزایش سرمایه

اصلاح ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت، به عبارتی در صورت عدم انجام افزایش سرمایه و تصمیم به تقسیم سود انباشته بین سهامداران، شرکت جهت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز خود ناچار به تأمین مالی از منابع خارج از سازمان خواهد بود که این امر باعث تحمیل هزینه مالی و نهایتاً کاهش سودآوری خواهد شد.
کاهش اتکا پذیری جریانات نقدی به تسهیلات مالی دریافتی و کاهش هزینه مالی.
افزایش حد اعتباری شرکت نزد بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و تأمین کنندگان.
وجود سود انباشته متورم در تاریخ صورت وضعیت مالی و احتساب آن در سود قابل تقسیم در مجامع عمومی عادی سالیانه و همچنین احتمال تقسیم آن همواره باعث ایجاد ریسک کسری نقدینگی و سرمایه در گردش برای شرکت خواهد شد؛ لذا افزایش سرمایه از این محل باعث کاهش ریسک‌های یاد شده خواهد گردید. معافیت مالیاتی بابت افزایش سرمایه معادل ۷۶.۱۶۴ میلیون ریال می‌باشد.

سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع تأمین آن

ارزیابی مالی طرح افزایش سرمایه

بر این اساس دوره بازگشت سرمایه ۳۹.۵ ماه، خالص ارزش فعلی جریان نقدی طرح ۱۲۰.۳۷۵ میلیون ریال؛ نرخ بازده داخلی ۲۱.۴ درصد؛ شاخص سودآوری ۱.۰۹ و نرخ بازده مورد انتظار ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱.۹۳۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳.۲۵۰ میلیارد ریال (معادل ۶۸ درصد) از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

 

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10155 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید