دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-03
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 60485 |
تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱ | ارسال توسط :
7 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی “نفت ما“،فرایند انتقال آب-گاز یکی از قدیمی ترین واکنش های کاتالیستی ناهمگن است که در صنعت برای تولید هیدروژن با خلوص بالا و کاهش محتوای کربن مونوکسید از گاز سنتز مورد استفاده قرار می گیرد که بطور معمول در دو راکتور مجزای انتقال آب گاز دما بالا […]

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی “نفت ما“،فرایند انتقال آب-گاز یکی از قدیمی ترین واکنش های کاتالیستی ناهمگن است که در صنعت برای تولید هیدروژن با خلوص بالا و کاهش محتوای کربن مونوکسید از گاز سنتز مورد استفاده قرار می گیرد که بطور معمول در دو راکتور مجزای انتقال آب گاز دما بالا و پایین در واحدهای تولید هیدروژن انجام می شود.
محصول جدید شرکت خوارزمی کاتالیست انتقال آب-گاز دما متوسط ((Medium Temperature Shift  MTS، در محدوده دمایی عملیاتی هر دو نوع کاتالیست های LTS و HTS مورد استفاده قرار می گیرد و این کاتالیست به نحوی طراحی شده که ضمن دارا بودن فعالیت مناسب برای انجام واکنش شیفت در محدوده دمای عملکردی ۱۹۰ تا ۳۳۰ درجه سانتی گراد، پایداری عملکردی در دمای بالا را نیز داراست.
این کاتالیست برای اولین بار در کشور توسط شرکت خوارزمی برای واحد هیدروژن پالایشگاه آبادان تولید و در اولین ماه سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار گرفته است.
تولید این محصول حاصل تلاش متخصصان گسترش فناوری خوارزمی است که برای بزرگترین واحد تولید هیدروژن پالایشگاهی، امکان تامین هیدروژن بزرگترین واحد هیدروکراکر خاورمیانه در پالایشگاه آبادان، به ظرفیت ۴۲ هزار بشکه در روز را فراهم کرده است.
منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 60485 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید