جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 58957 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵ | ارسال توسط :
5 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی “نفت ما“،امسال را رهبری سال«جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری نموده اند و بر کسی پوشیده نیست که مشارکت مردم همان به کارگیری حداکثری از توان بخش خصوصی چه در حوزه صنعت و چه در بخش سرمایه گذاری است.  از سوی دیگر خاطرنشان می شود که  مقام […]

 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی “نفت ما“،امسال را رهبری سال«جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری نموده اند و بر کسی پوشیده نیست که مشارکت مردم همان به کارگیری حداکثری از توان بخش خصوصی چه در حوزه صنعت و چه در بخش سرمایه گذاری است. 
از سوی دیگر خاطرنشان می شود که  مقام معظم رهبری از سپردن بیش از حد پروژه های نفتی به بخش خصولتی چندان رضایتی نداشته و در بازدید از نمایشگاه توانمندی های تولیدداخل در واکنش به گزارش جواد اوجی و خجسته‌مهر درباره جایگزینی شرکت توتال گفت: به بخش خصوصی بدهید، ستاد اجرایی فرمان امام که بخش خصوصی نیست.
اما از بیانات رهبری این طور برداشت می شود که بین شرکت حاکمیتی غیردولتی و شرکت بخش خصوصی تفاوت زیادی وجود داشته و بخش خصوصی واقعی توانمندی حضور داشتن در پروژه های بزرگ صنعتی را داراست. اعتراض ایشان به وزیر نفت در خصوص به کارگیری بخش خصولتی موید این موضوع است که رهبری اهتمام جدی در واگذاری پروژه های کشور به دست بخش خصوصی واقعی داشته و خط بطلانی است بر اینکه نظام حکمرانی تمایل دارد در امور اقتصادی و صنعتی بخش خصوصی را کنار بزند. در نهایت اینکه مقام معظم رهبری با این نارضایتی نسبت به واگذاری پروژه های نفتی به بنگاه هایی همچون ستاد اجرایی و نهادهای مشابه، تاکید ویژه بر سپردن پروژه های صنعت نفت به بخش خصوصی واقعی دارد.
با این تاکید ویژه ایشان بر بهره مندی حداکثری از بخش خصوصی واقعی در صنعت نفت، نگاهی اجمالی به وضعیت پروژه های شرکت های پیمانکاری اعم از خصولتی و خصوصی در حوزه صنعت نفت داریم.

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 58957 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید