چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-15
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 58893 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۳ | ارسال توسط :
5 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

امیرحسین جنانی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از ابزار‎های مطمئن و اصولی سرمایه گذاری غیرمستقیم، صندوق‌های سرمایه گذاری هستند که در چند سال گذشته انواع بیشتری از آن‌ها وارد بازار سرمایه شده است. از این رو، برای هر سطح از ریسک پذیری و هر نوع سلیقه‌ای یک […]

امیرحسین جنانی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از ابزار‎های مطمئن و اصولی سرمایه گذاری غیرمستقیم، صندوق‌های سرمایه گذاری هستند که در چند سال گذشته انواع بیشتری از آن‌ها وارد بازار سرمایه شده است. از این رو، برای هر سطح از ریسک پذیری و هر نوع سلیقه‌ای یک صندوق سرمایه گذاری مناسب وجود دارد این ابزار سرمایه گذاری برای افرادی است که دانش یا زمان کافی برای فعالیت در بازار سرمایه ندارند، اما در عین حال قصد کسب بازدهی مطلوبی دارند، مناسب است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: هدف از تشکیل یک صندوق سرمایه گذاری، جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران و اختصاص آن‌ها به خرید انواع اوراق بهادار، به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، بهره گیری از صرفه‌های ناشی از مقیاس، و تأمین منافع سرمایه گذاران است. در این راستا، مدیر صندوق و تیم تحلیل متخصص بر اساس استراتژی سرمایه گذاری خود، دارایی‌های صندوق را سرمایه گذاری و مدیریت می‌کنند و سرمایه گذاران نیز در خالص دارایی‌های صندوق سهیم خواهند بود.

او افزود: حذف قیمت‌گذاری‌های دستوری از صنایع موجب سودآوری مستقیم تولیدکنندگان، کاهش رانت و کاهش تورم خواهد شد. از جمله مواردی که می‌توان به واسطه آن اعتماد عمومی را نسبت به بازار سرمایه افزایش داد، ثبات در قوانین و حذف قیمت‌گذاری دستوری از صنایع است یکی از مسیر‌های مهم برای توسعه بازار سرمایه تنوع بخشی ابزار‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. به طور مثال با تسهیل قواعد مربوط به صندوق زمین و ساختمان، شاهد کاهش حباب و تعادل در بازار مسکن خواهیم بود.

جنانی در ادامه می‌گوید: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی نیز می‌تواند در بلندمدت موجب تقویت سرمایه‌گذاری با دیدگاه بلندمدت و پویایی بازار سرمایه شود. در مجموع، صندوق‌های سرمایه گذاری در راستای افزایش تنوع فرصت‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایجاد شده اند و مناسب افرادی هستند که وقت و دانش کافی برای بررسی و تجزیه و تحلیل بازار ندارند. یکی از مسیر‌های مهم برای توسعه بازار سرمایه، تنوع بخشی ابزار‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 58893 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید