یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 55872 |
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۴ | ارسال توسط :
11 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل ۱۰ بانک است که از شاخص‌ترین آنها بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات را می‌توان نام برد. او افزود: عدد شاخص این گروه در تاریخ ۲۸ اسفند در ارتفاع ۹۱۴۸ واحد قرار دارد که با […]

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل ۱۰ بانک است که از شاخص‌ترین آنها بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات را می‌توان نام برد.

او افزود: عدد شاخص این گروه در تاریخ ۲۸ اسفند در ارتفاع ۹۱۴۸ واحد قرار دارد که با سقف تاریخی خود در سال ۹۹ (عدد ۱۰۸۹۷) حدود ۲۰ درصد فاصله دارد و رشد کمتری را بین تمامی صنایع مختلف داشته است. 

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص گروه بانکی با عدد حدود ۷۴۵۳ واحد وارد سال ۱۴۰۲ شد. کمترین مقدار این شاخص در سال ۱۴۰۲ عدد ۸۱۷۵ واحد بوده است و بیشترین مقدار این شاخص نیز عدد ۱۰۳۸۹ واحد بوده است. این شاخص در اوایل سال ۱۴۰۲ و تا اردیبهشت ماه حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد و پس از آن تا مردادماه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۲ درصد کاهش را تجربه کرد. در کل این شاخص در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. این در حالیست که شاخص کل در سال ۱۴۰۲ موفق شد سقف تاریخی خود (مردادماه ۹۹) را شکسته و رشد حدود ۱۲ درصدی را تجربه کند.

او می‌گوید: دیدگاه تکنیکال، این شاخص در حال تکمیل الگوی صعودی است و چنانچه حمایت اصلی این شاخص (محدوده ۸۲۰۰ واحد) حفظ گردد، می‌تواند در سال ۱۴۰۳ به سقف‌های قبلی خود رسیده و از آنها عبور کند. مقاومت‌های اصلی این شاخص نیز محدوده‌های ۱۰۴۰۰ واحد و ۱۰۹۰۰ واحد است.

گروه بانک‌ها

ملک لی بیان کرد: افزایش یا کاهش نرخ ارز، گشایش در بحث تحریم ها، آزادسازی منابع بانکی و همچنین سود بین بانکی می‌تواند از ریسک‌ها و پتانسیل‌های این گروه باشد در نهایت در تحلیل تکنیکال این بخش از روش‌های پرایس اکشن، ایچیموکو، فیبوناچی و اندیکاتور RSI استفاده شده است.

گفتنی است، این مطلب سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 55872 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید