یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-07
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 63737 |
تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۵:۱۵ | ارسال توسط :
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

۱۷:۰۵ – ۱۳ تیر ۱۴۰۳ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه  حیاط دولت با بیان اینکه شاخص های مربوط به رشد اقتصادی کشور به صورت متوسط در دوره ۲۰ سالهبه صورت میانگین‌ ۳ونیم درصد رشد داشته است گفت: همه اذعان دارندکه وضعیت متوسط رشد تولید ناخالص با نفت نسبت به سال‌های گذشته […]

۱۷:۰۵ ۱۳ تیر ۱۴۰۳

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه  حیاط دولت با بیان اینکه شاخص های مربوط به رشد اقتصادی کشور به صورت متوسط در دوره ۲۰ سالهبه صورت میانگین‌ ۳ونیم درصد رشد داشته است گفت: همه اذعان دارندکه وضعیت متوسط رشد تولید ناخالص با نفت نسبت به سال‌های گذشته بهتر است.

وی ادامه داد: متوسط رشد تولید ناخالص بدون نفت به قیمت پایه در کل دولت یازدهم نرخ رشد ۱.۳ درصد بود، در کل دولت دوازدهم ۱.۷ درصد و متوسط این رشد از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ به ۱.۲ درصد رسید. این عدد طی سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۹ به ۳.۵ درصد متوسط در سال رسید. این عدد در دوره سه ساله آیت‌الله رئیسی به چهار درصد افزایش یافت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به آمار رشد سرمایه‌گذاری گفت: متوسط رشد سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم منفی ۴.۳ درصد، در دولت دوازدهم منفی ۴.۱ درصد بود. در کل دهه ۱۳۹۰ منفی ۷ درصد و طی دهه ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ منفی سه دهم درصد و در دولت رئیسی مثبت ۶.۴ درصد بود.

او گفت: رشد نقدینگی هم در طی سه سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.رشد تولید ناخالص بدون نفت به قیمت پایه در دهه ۹۰  متوسط ۱.۲ درصد بوده است. در دولت سه ساله رئیسی میزان رشد تولید ناخالص  بدون نفت ۴ درصد  بوده است.

وزیر اقتصادودارایی بیان کرد:  لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ مصوب شده و در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: محبوبه کباری 

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 63737 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید