سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-02
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 63321 |
تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۴:۰۷ | ارسال توسط :
2 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال سطح زیر کشت برنج همانند سال گذشته به ۷۰۰ تا ۷۷۰ هزارهکتار برسد. به گفته او، وزارت جهاد طی برنامه هفتم برخودکفایی چند محصول اساسی و استراتژیک از جمله برنج تاکید دارد که این امر طی اتخاذ سیاست و […]

سهراب سهرابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال سطح زیر کشت برنج همانند سال گذشته به ۷۰۰ تا ۷۷۰ هزارهکتار برسد.

به گفته او، وزارت جهاد طی برنامه هفتم برخودکفایی چند محصول اساسی و استراتژیک از جمله برنج تاکید دارد که این امر طی اتخاذ سیاست و راهکار‌هایی طی ۵ سال شدنی است.

سهرابی سرانه مصرف سالانه برنج را حداکثر ۳ میلیون تن اعلام کرد و افزود: با احتساب ۲۰۰ هزار تن ذخایر استراتژیک، ۷۰۰ هزار تن کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

مجری طرح خودکفایی برنج افزود: بنابر ابلاغ سند امنیت غذایی و ریاست جمهور، سرانه مصرف برنج از ۹۵ گرم به ۷۸ گرم در روز باید طی ۸ سال آینده برسد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد برای رسیدن به خودکفایی به‌دنبال افزایش سطح زیر کشت برنج نیست، گفت: با افزایش بهره وری در واحد سطح، توسعه کشت ارقام جدید، یکپارچه سازی اراضی، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز و روش‌های خشکه کاری به‌دنبال افزایش بهره‌وری تولید و بی نیازی از واردات هستیم.

خبرنگار: آزاده محبی

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 63321 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید