سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-02
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 63313 |
تاریخ انتشار : ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۴:۰۷ | ارسال توسط :
4 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

عطاءاله هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دولت در راستای تحقق خوداتکایی و خودکفایی محصولات اساسی باید الزامات و زیرساخت های لازم را فراهم کند. به گفته او، خودکفایی ۱۰۰ درصدی ۵ محصول اساسی و خوداتکایی حداکثری در تولید محصولاتی همچون دانه‌های روغنی جزء سیاست‌های وزارت جهاد است که برای تحقق آن باید […]

عطاءاله هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دولت در راستای تحقق خوداتکایی و خودکفایی محصولات اساسی باید الزامات و زیرساخت های لازم را فراهم کند.

به گفته او، خودکفایی ۱۰۰ درصدی ۵ محصول اساسی و خوداتکایی حداکثری در تولید محصولاتی همچون دانه‌های روغنی جزء سیاست‌های وزارت جهاد است که برای تحقق آن باید اعتبارات و حمایت‌های لازم را فراهم کنند، در غیر این صورت کماکان برای تامین به دیگر کشور‌ها وابسته خواهیم بود.

هاشمی ادامه داد: تا زمانیکه الزامات اجرای مصوبه الگوی کشت فراهم نشود، خوداتکایی تولید دانه‌های روغنی در حد شعار باقی می‌ماند.

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی با بیان اینکه اجرای مصوبه الگوی کشت نیازمند سالانه حداقل ۳۵ تا ۴۰ همت اعتبار است، گفت: اگر الزامات و اعتبارات مورد نیاز برای سال زراعی آینده فراهم شود، طی بازه زمانی ۵ ساله برنامه هفتم به خوداتکایی ۸۰ درصدی خواهیم رسید و تنها ۲۰ درصد روغن مورد نیاز از طریق واردات تامین خواهد شد. همچنین خودکفایی ۱۰۰ درصدی گندم، برنج، پنبه، جو و شکر با اتخاذ حمایت‌های لازم تحقق می‌یابد.

خبرنگار: آزاده محبی

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 63313 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید