یکشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-23
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 62863 |
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۲۴ | ارسال توسط :
3 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

محمدرضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی اروند در گفت و گو با نفت ما در خصوص آخرین وضعیت پروژه PVC2  اظهار داشت: عملیات پروژه PVC2 شروع و قراردادش منعقد شده و کارهای مهندسی اش در حال انجام است و بعد از تمام شدن کار مهندسی، وارد فاز اجرایی خواهد شد. این پروژه سه ساله است و خوشبختانه خیلی خوب پیش رفته و کار […]

محمدرضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی اروند در گفت و گو با نفت ما در خصوص آخرین وضعیت پروژه PVC2  اظهار داشت: عملیات پروژه PVC2 شروع و قراردادش منعقد شده و کارهای مهندسی اش در حال انجام است و بعد از تمام شدن کار مهندسی، وارد فاز اجرایی خواهد شد. این پروژه سه ساله است و خوشبختانه خیلی خوب پیش رفته و کار طبق برنامه و زمانبندی شده جلو می رود و مشکل خاصی ندارد. امیدوار هستیم این پروژه سر سه سال به اتمام برسد.
کریمی ادامه داد: بزرگترین حسن پروژه PVC2 اینست که لایسنس و زمین نمی خواهد، چون هم لایسنس، زمین و خوراک دارد، لذا با توجه به حمایتهای دکتر علی عسکری و هلدینگ خلیج فارس تامین مالی آن هم مشکلی ندارد.
مدیرعامل پتروشیمی اروند در مورد میزان استفاده از تجهیزات ثابت، دوار و کاتالیست ایرانی پروژه PVC2 اعلام کرد: کاتالیست و مواد شیمیایی ۱۰۰ درصد ایرانی بوده و عمده تجهیزات ثابتش تقریبا بالای ۹۰ درصد ایرانی خواهد بود. در بحث تجهیزات دوار امیدواریم بالای ۷۰ درصد تجهیزات ایرانی باشد و دلیلش اینست که اکثر تجهیزاتی که الان قرار است در فاز ۲ استفاده بشود، خوشبختانه سازندگان آن در نمایشگاه نفت تهران حضور دارند و امیدواریم که از تجهیزات ایرانی و ساخت داخل در فاز ۲ پی وی سی استفاده بشود. دلیل اصلی امیدواری ما اینست که الان این تجهیزات در فاز یک جواب داده و داریم استفاده می کنیم و مطمئنا در فاز ۲ هم جواب خواهد داد.
کریمی در خصوص نرخ بازگشت سرمایه پروژه PVC2 گفت:‌ نرخ بازگشت پروژه PVC2 اروند حدود ۱۶درصد است و در مدت ۵.۵ سال برمی گردد. مطالعات امکان سنجی پروژه را باید به روزرسانی کنیم که مربوط به سال گذشته است و هر سال مطالعات امکان سنجی پروژه ها به روزرسانی می شود.
مدیرعامل پتروشیمی اروند در مورد اینکه آیا ساخت پروژه های پی وی سی در کشور همچون پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی کوروش و هامون بندرعباس، باعث اشباع بازار و رقابت با پتروشیمی اروند نخواهد شد، پاسخ داد: بحث افزایش ظرفیت پروژه های پی وسی در ایران مشکل خاصی ندارد. دلیلش اینست که ۱.۸ میلیون تن فقط در خاورمیانه کمبود پی وی سی وجود دارد که از آمریکا، اروپا و چین وارد می شود. این نشان می‌دهد که در منطقه کمبود پی وی سی است و ما اگر بتوانیم این کمبود پی وی سی منطقه را خودمان تامین بکنیم و تولیدات مان را بالاتر ببریم مطمئنا در منطقه تعیین کننده قیمت خواهیم بود و می‌توانیم بازار منطقه را به صورت کامل در دست بگیریم. لذا به نظر من  پروژه های در حال ساخت پی وی سی داخل کشور نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای ماست که کنار ما خواهند بود و می توانیم همراه با هم بازار منطقه را به دست بیاوریم.
نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی اروند تصریح کرد:‌ الان به خاطر اولویت تامین نیاز بازار و صنایع تکمیلی داخل به پی وی سی، صادرات مان متوقف شده است، در صورتی که بازار عراق، پاکستان، افغانستان و کلا اطراف ایران بازار بسیار خوب و جذابی برای ماست و امیدواریم پس از راه اندازی فاز ۲ پی وی سی اروند، بخش عمده ای از آن را صادر نماییم.
 کریمی افزود: سرانه پی وسی در دنیا افزایش پیدا می کند و حداقل در ۱۷ صنعت دنیا از پی وی سی استفاده می کنند و با توجه به تغییر روش زندگی مردم و باتوجه به بحثهای بهداشتی و ایمنی و موضوعاتی از این دست، سرانه مصرف پی وی سی در دنیا افزایش پیدا می کند و ما سهم خیلی کوچکی در دنیا از پی وی سی داریم. خوراک اصلی پی وی سی،‌ نمک است که از آب دریا گرفته می شود و  ما بیشترین سواحل دریایی را داریم و  همانطور که رهبری فرمودند از پتانسیل های دریایی خیلی کم استفاده کرده ایم و باید طرحهای جدید بزنیم تا از اقتصاد دریا استفاده بکنیم. در خصوص خوراک اتیلن هم با توجه پروژه های گچساران، هرمز، بوشهر و سایر پروژه ها، اتیلن مازاد در کشور وجود دارد و می طلبد که این اتیلن را به پی وی سی تبدیل کنیم. هر یک تن پی وی سی ۳۰۰ کیلوگرم اتیلن نیاز دارد ولی برای یک تن پلی اتیلن ۹۰۰ کیلو اتیلن نیاز است. پس ما هر چقدر بتوانیم از مواد معدنی برای توسعه پتروشیمی استفاده کنیم، در آینده سود بیشتری خواهیم برد.
 
منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 62863 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید