یکشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-23
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 62480 |
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۳ | ارسال توسط :
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ ابوالفضل کارگذار، رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هفته گذشته نامه‌ای از اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس منتشر شد مبنی بر ممنوعیت برخی از عباراتی که درخصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با […]

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ابوالفضل کارگذار، رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هفته گذشته نامه‌ای از اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس منتشر شد مبنی بر ممنوعیت برخی از عباراتی که درخصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در تبلیغات استفاد می‌شود.

او افزود: نگاه بر این نیست که این صندوق‌ها نمی‌توانند این سود را بسازند یا نسازند؛ نگاه بر اتفاقی است که با واقعیت منطبق است. عمده دارایی صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در دو حوزه اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری است و در حال حاضر ۱۰ درصد از دارایی‌های این صندوق‌ها در حوزه سهام سرمایه‌گذاری شده است؛ لذا چه در حوزه سهام که نوسانات ارزش در آن وجود دارد و چه در حوزه اوراق بهادار با درآمد ثابت که ما ریسک نرخ بهره را داریم نمی‌توان گفت همواره می‌توان نرخ سود پایدار و ثابت را پرداخت کرد و به طور قطع اینکه مطرح شود نرخ سود پایدار پرداخت می‌شود امکان‌پذیر نیست.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: عبارتی هم که در نامه منتشر شده مطرح شد در همین خصوص بود که دوستان بر مبنای واقعیت و چیزی که در صندوق‌ها جاری است تبلیغات ارائه کنند و تبلیغات، گمراه کننده و خلاف واقع نباشد.

رئیس اداره بازرسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که آیا با صندوق‌های متخلف در حوزه تبلیغات برخورد خواهد شد؟ بیان کرد: این موضوع برای هفته جاری و مقطع فعلی نبوده که اصلا بخواهیم در خصوص آن اکنون صبحت کنیم. مصوبه ابلاغی مرتبط با تضمین سود سال ۹۶ ابلاغ شده و ماهیت فعالیت صندوق‌ها نیز از گذشته همین بوده است؛ لذا در گذشته هم این نامه‌ها زده شده است، اما در کل اگر صندوق‌ها تبلیغاتی داشته باشند که خلاف این موضوع باشد حتما بررسی و بر اساس آن با آنها برخورد می‌کنیم.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 62480 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید