چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-06-26
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 58212 |
تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ | ارسال توسط :
382 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی “نفت ما“، هفته گذشته وزیر نفت طی نامه ای به معاونان، مدیران عامل چهار شرکت اصلی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، دستور ممنوعیت معامله با بانک پاسارگاد و شرکت های تابعه این بانک را صادر کرد. درحالی وزارت نفت خبر […]

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی “نفت ما“، هفته گذشته وزیر نفت طی نامه ای به معاونان، مدیران عامل چهار شرکت اصلی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، دستور ممنوعیت معامله با بانک پاسارگاد و شرکت های تابعه این بانک را صادر کرد.
درحالی وزارت نفت خبر از افزایش ۵۰ درصدی صادرات نفت در سال گذشته می دهد که شاهد ظهور و بروز بابک زنجانی های جدید در معاملات نفتی هستیم.
هر از چندگاهی از گوشه و کنار اخباری به گوش می رسد که پول نفت فروش رفته، به کشور بازنگشته است اما در این بین انگشت اتهام به سمت متولیان فروش نفت یعنی وزارت نفت و شرکت های متبوع آن اشاره می رود که این رانت عظیم را آگاه یا ناخودآگاه در اختیار افرادی همچون بابک زنجانی و بانک پاسارگاد قرار می دهد.
پس از تعطیلات نوروز و در فروردین ماه سال جاری از اولین مکاتباتی که از سوی جواد اوجی امضا شد، ممنوع المعامله کردن بانک پاسارگاد، شرکت ها و کارگزاران این بانک به دلیل استنکاف و عدم پایبندی به تعهدات خود تحت قراردادها و توافقات منعقده با وزارت نفت، در بازگرداندن وجوه حاصل از صادرات نفت کشور بوده است.
در این مکاتبه نام اشخاص و شرکت های مرتبط با این افراد، همچون «ادمان نفریه» به چشم می خورد.
نکته قابل تامل این ماجرا، بی سر و سامانی روزافزون در بازرگانی وزارت نفت است که فقط ظاهراً آمار فروش و صادرات نفت را بالا برده اما خبری از بازگشت وجه حاصل از صادرات نیست که این موضوع با افزایش نرخ ارز و رشد تورم، بصورت کاملا عیان خود را در سفره مردم نشان می‌هد.
سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌شود رئیس جمهور یک ماه قبل در مراسم افتتاح نمایشی پروژه نیمه تمام میدان نفتی سپهر و جفیر که پیمانکار اصلی آن بانک پاسارگاد و زیرمجموعه هایش هستند شرکت می کند اما در کمتر از یک ماه وزیر نفت دولت سیزدهم، همان بانک را در لیست سیاه معامله وزارت نفت قرار می دهد؟!
همچنین خبر می رسد که اخیرا صحبت از واگذاری قرارداد توسعه میدان پارس شمالی و همچنین خط لوله انتقال گاز از این میدان به شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و زیرمجموعه هایش در میان است.
در نتیجه این هشدار را باید جدی گرفت که باتوجه به این نوع فروش نفتی که از سوی وزارت نفت در پیش گرفته شده، احتمال ظهور بابک زنجانی های جدید از قبیل آنچه در بالا ذکر شد افزایش می یابد.
منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 58212 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید