پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-04
تبلیغات1
تبلیغات1
کد خبر: 6417 |
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ | ارسال توسط :
70 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در چهار ماهه اول امسال، ۱۱ میلیون و ۱۵۹ هزار تن کالای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار به کشور وارد شده است. همچنین آمارها نشان می‌دهد که کالاهای واسطه‌ای به لحاظ ارزشی ۶۹.۱ درصد و به […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در چهار ماهه اول امسال، ۱۱ میلیون و ۱۵۹ هزار تن کالای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که کالاهای واسطه‌ای به لحاظ ارزشی ۶۹.۱ درصد و به لحاظ وزنی ۸۷ درصد یعنی بیشترین سهم از کل واردات را به خود اختصاص داده‌اند. به طوری که در این مدت بیش از ۹ میلیون و ۷۱۲ هزار تن کالای واسطه‌ای به ارزش ۱۱ میلیارد و ۹۰۲ میلیون دلار به کشور وارد شده که نسبت به چهار ماهه سال ۱۴۰۰ به لحاظ وزنی ۱۷.۱ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ۱۳.۷ درصد رشد داشته است.

سهم کالاهای سرمایه‌ای نیز در این مدت به لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب ۱۴.۱ و ۲.۱ درصد بوده و در چهار ماهه امسال ۲۳۶ هزار تن کالای سرمایه‌ای به ارزش بیش از دو میلیارد و ۴۳۲ میلیون دلار وارد شده است. وزن این نوع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵.۶ درصد و ارزش آن ۳۹.۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۱۱ هزار تن کالای مصرفی به ارزش دو میلیارد و ۸۹۴ میلیون دلار به کشور وارد شده، یعنی سهم کالاهای مصرفی از کل واردات به لحاظ وزنی ۱۰.۸ و به لحاظ ارزشی ۱۶.۸ درصد بوده است. وزن و ارزش کالاهای مصرفی وارد شده نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶.۲ درصد افزایش و ۱۳.۹ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است که کالاهای واسطه‌ای مانند چوب در ایجاد دیگر کالاها استفاده می‌شود و بخشی از محصولات دیگر را تشکیل می‌دهند و از کالاهای سرمایه‌ای، مانند ماشین‌آلات، برای تولید دیگر کالاها استفاده می‌شود.

منبع خبر «» است و اکولایو در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6417 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  50004150001072  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اکولایو مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
تبلیغات2
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اکولایو در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید